Звоните для консультаций
0 товаров
0.00 ₽

Eurotrain3002 Маневровый тепловоз ЧМЭ-3-2916 СЖД Горьковская Ж/Д, H0

Артикул:
Eurotrain3002
Масштаб (буква):
HO
Масштаб (размер):
1/87
Сборка:
Собранный
Управление:
Аналоговое со светом
Производитель:
Eurotrain
Эпоха:
IV,V
Гарантия:
1 год гарантии
28 512.00

Модель маневрового локомотива ЧМЭ3-2916 СЖД (СССР) Горьковской железной дороги, производства Евротрейн/Eurotrain. Первый поставляемый локомотив Советского союза.

 

 

Рама - металл.

Кузов - пластик.

Поручни - полиамид.

Внешнее и внутреннее освещение.

Возможна установка цифрового декодера DCC (6-8 pin).

Возможна установка звукового декодера (6-4 pin).

Привод на 4-е оси, 2-а маховика.

Центральная ось тележки имеет возможность вертикальных колебаний (вывешенная ось), что способствует безупречному прохождению неровностей пути.

Сцепки NEM.

 

В комплекте дополнительные сцепки и красная звезда советского союза.

 

Инструкцию по установке декодеров смотрите в фотографиях к локомотиву или в разделе "помощь".

 

Чехословацкий маневровый тепловоз с электрической передачей с осевой формулой 30-30 выпускался на заводе ЧКД-Соколово в Праге в период с 1963 по 1988 год. С 1965 года начато серийное изготовление ЧМЭ3 для поставки в СССР. Всего для Советских железных дорог в этой серии был выпущен 5 941 локомотив, место которым из-за недостаточной мощности и сцепного веса уступили тепловозы ЧМЭ2.

Так как в ходе производства ЧМЭ3 в конструкцию тепловоза периодически вносились изменения, в данной серии существует несколько моделей, отличающихся по очертанию.

Модель ЧМЭ3-2916 СССР представляет собой переходный тип локомотивов, в которых кабины без гофров уже были заменены на кабины с гофрами, а кузов все еще имел двери на капоте с выштамповкой.

________________________________________________

Shunting locomotive “CHME-3” model

Scale 1:87

Manufacturer: Eurotrain

Shunting locomotive class CHME-3 (Czechoslovakian shunting with electric transmission, mark III) was delivered from 1963 to 1988 by CHKD-Sokolovo factory in Prague. Totally 5941 locomotives of this type were produces for USSR.

During the whole period of production several modifications of the locomotive design have been made. Present model appearance fully coincides to the prototype produced in 1964-1979.

Model # 3002 corresponds in painting and outer appearance to transition type locomotives (from cabins without folds to cabins with folds, with forged doors on hood).

Model equipped with 5-pole 12V DC motor.

For torque transfer from the motor classic slip yoke and spiral wheels are used, which allows a very smooth and even running. Current collection is effected through bronze-and-graphite bearings, axles and wheels. Gear is oiled and closed to prevent dust intrusion, so the model doesn’t need any extra service.

Attention! Do not open the gear or disassemble the model if you have no proper reasons and skills for it or of idle curiosity!

Middle axles of each bogie is not powered, that allows it to move vertically. Thus the locomotive can pass any racks irregularities.

Model prototype is a shunting locomotive which means is it mostly used in shunting or clean-up operations on stations, i.e. on low speeds but with high traction.

Prototype maximum speed – 90 km/h.

 

Model equipped with PCB which allows extra lighting functions control if digital decoder installed. For wider use of modern decoders functions standard NEM 652 plug expanded to 12 pins. Connection scheme as below.

The following functions will be available if connecting according to the scheme:

F1 – turn on/off upper searchlight

F2 – turn on/off loco number on the hood

F3 – turn on/off cabin illumination

To install decoder you need to take off locomotive body. Turn it wheels up and put on a piece of foam to prevent roof equipment damage. Turn the bogies to get access to the clicks. Turn the clicks towards the locomotive central axis, one side first, then another side. Be careful! Don’t break the clicks!

We recommend contact specialist or your retailer to install decoder. Manufacturer do not supply spare parts.

Model has space for speaker to be used with sound decoder. Maximum speaker diameter – 17 mm. speaker slot is in the bottom of “fuel tank”. Clicks are inside the model body. To open the clicks turn them towards the central axis of the model.

Speaker wires can be laid though clicks holes.

Collector’s model with lots of thin and fragile details.

Not intended for children below 12 years old

 

Manufacturer “EUROTRAIN”

2013

www.eurotrain.ru

Обратный звонок